Verschillenanalyse programma's

Bouwend en Bereikbaar Dordrecht

Bouwend en Bereikbaar Dordrecht

Verschil ten opzichte van de actuele begroting

Bedragen x € 1.000

Lasten

Baten

Begroot

Werkelijk

Verschil

Begroot

Werkelijk

Verschil

Bouwend en Bereikbaar Dordrecht

46.689

27.052

19.637

55.915

47.046

-8.869

Mutaties met de reserves

15.556

17.734

-2.178

4.520

-1.385

-5.905

62.245

44.786

17.459

60.435

45.661

-14.774

Totale verschil t.o.v. actuele begroting

2.685

Incidenteel/

Verschil

Verschil

Verschil

Oorzaken van de verschillen

Structureel

Lasten

Baten

Reserves

1. Activiteiten OZHZ en Wabo-leges toegenomen

Incidenteel

-353

1.547

2. Invoering Omgevingswet vertraagd

Incidenteel

111

3. Parkeerexploitatie tegengevallen

Incidenteel

-160

-73

233

4. Uitvoeringsprogramma Fiets vertraagd

Incidenteel

107

-73

5. Huur ondergrond busstation niet te verhalen

Incidenteel

-134

6. Voorbereidingen project Zuidelijk Stationsgebied lopen door

Incidenteel

337

-337

7. Voorbereidingen Verkeersstructuurplan Spuiboulevard lopen door

Incidenteel

365

-365

8. Exploitatie gemeentelijke eigendommen meegevallen

Incidenteel/Structureel

457

9. Personeelslasten meegevallen

Incidenteel

334

10. Bouwgronden wonen meegevallen

Incidenteel

16.634

-7.698

-7.840

11. Bouwgronden bedrijventerreinen tegengevallen

Incidenteel

2.184

-3.027

366

12. Verschillen kleiner dan € 100.000

Incidenteel

78

59

-67

19.637

-8.869

-8.083

-/- betreft een nadeel

(deels) coronagerelateerde afwijkingen zijn grijs gearceerd

Toelichting bij de oorzaken

Een bedrag van € 80.000 van het programmasaldo is conform raadsbesluit van 23 maart 2021 overgeheveld naar 2021. Dit bedrag is beschikbaar voor de verdere investeringen in het platform Dordrecht Onderweg.

Deze pagina is gebouwd op 07/14/2021 13:20:34 met de export van 07/14/2021 11:46:22